Skip to content
www.ebovanderbroek.nl
www.ebovanderbroek.nl

  • Home
  • Boekreview
  • Wie is Ebo
    • Reizen
    • Projecten
  • Contact
www.ebovanderbroek.nl

25/02/201525/02/2015

Twitter Cards

Bekend met Twitter? Dan wellicht ook wel met de advertentie optie. En de Analytics van Twitter. Niet? Lees dan vooral verder en kijk eens of het iets voor jou is. Wat sowieso leuk is, de Twitter Cards. Pimp je Tweets en (naar het schijnt) boost je engagement met meer dan 40%.

Dat gaan we proberen…

Hoe werkt dat dan? Twitter Cards?

Allereerst, ga naar de juiste plek, de adverteerders afdeling van Twitter. En ja, je moet wel even betaal gegevens achterlaten, maar zolang je geen campagne start… en ach, die creditcard gegevens zijn toch allang bekend bij de NSA, overheid en gemiddelde russische hacker, dus hup, even een Twitter Ads account aanmaken en je kunt los. Nogmaals… geen campagne = geen kosten. En als je de twitter cards alleen aan je eigen followers stuurt is er ook niets aan de hand (en ook niet als zij retweeten!).

Ja, maar… hoe werkt het dan?

Jaja, goed, account aangemaakt? Je krijgt nu een mooie menu balk, met onder de noemer “creatives” de optie “cards”. Klik op “cards”.

twitter_cards_1

Vervolgens kun je kiezen welk type card je wilt maken. Wil je bijvoorbeeld een mailinglijst vol hebben kies je voor een “Lead Generation Card”. Een normale card zal je snel willen plaatsen onder de noemer “Website”.

Heb je de keuze gemaakt, doorloop de stappen. I.e. Upload een image, freubel wat teksten erbij, zet de juiste URL erin, opslaan en klaar! Je card staat! twitter_cards_2

Nu kun je de card gebruiken. “Compose” een tweet en je kunt helemaal los. Laat wel even de URL (https://cards.twitter.com/cards/XXXXXXXXXXXX) staan, die verwijst naar je card. En een plaatje toevoegen hoeft dus niet meer.

Laatste gadget

Hoe leuk! Je kunt ook een schedule op je tweet zetten. Zo kun je dus een hele reeks klaarzetten! Handig…

Twitter Analytics

Een beetje markteer wil natuurlijk ook weten wat de gevolgen zijn van deze noviteit. Oftewel, wat is de ROI? In je Twitter Analytics kun je nu gaan bijhouden hoe de engagement op je card is.

Ik ben erg nieuwsgierig of deze inderdaad beter scoort.

Gerelateerde Afbeeldingen:

Gerelateerde berichten

Twitter en Flickr in Europa He, al mijn Twitter friends in een mozaik… Twitter op de fiets Google Image Search en Google Analytics
Marketing

Bericht navigatie

Previous post
Next post

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Laatste berichten

  • Boekreview: Een wild dier – Joël Dicker20/06/2025
  • Boekreview: Het Pakket – Sebastian Fitzek16/06/2025
  • Boekreview: De dag dat wielrennen weer leuk werd – Luuc Kooijmans13/06/2025
  • Boekreview: In de mist van Golden Gate Park – Murat Isik 06/06/2025
  • Boekreview: Circus der Wonderen – Elizabeth Macneal12/05/2025

Berichten uit het verleden

  • dag 24 Lukla – Kathmandu
    2009
  • Postbank leeuw… snik…
    2008
  • Met LEGO kun je alles maken…
    2007
  • RSS feed op www.ebovanderbroek.nl
    2007

Doordenk bericht

Random image

Categories

  • 50-2-50
  • Aan de andere kant
  • AI
  • Arnhem
  • Artificial Intelligence
  • Boekreview
  • Delicious
  • Development
  • Diversen
  • Facebook
  • Feyenoord
  • Fietsblog
  • Foto's
  • Google Reader
  • Hardlopen
  • Internet
  • Klussen
  • Lifehack
  • Marketing
  • Marthe op Mera Peak
  • Mobile Update
  • Papa worden
  • Picture of the Day
  • Sport 2.0
  • Summercamp
  • Tips 'n Tricks
  • Tumblr
  • tweetfeed
  • Vakantie
  • Voetbal
  • Vrijdagmiddag TV
  • Wielrennen
  • YouTube
©2025 www.ebovanderbroek.nl | WordPress Theme by SuperbThemes