#DML13, oftewel Digital Marketing Live 2013 in de Westergasfabriek in Amsterdam.
Mijn eerste gedachte, wat een onoverzichtelijke, wanorde. Een bende. Overvolle zalen bij de sprekers en de ronde-tafel-sessies waren slecht te volgen vanwege een overvloed aan geluid. Pellen we deze laag van het geheel af beklijft er een iets ander gevoel. Namelijk een gevoel van overvloed.
Toen ik in 2000 bij Blauw Research aan de slag ging als Webmaster was ik bezig met ongeveer alle onderdelen van het Internet. En al die specifieke onderdelen zijn intussen uitgegroeid tot specialismen. En wat ik zelf nu leuk vind? Nu 13 jaar later ben ik nog steeds van alle markten thuis. Niet als de mega specialist, maar ik weet genoeg om met alle sprekers mee te kunnen en me zelden te laten verbazen.
De vele specialisten vertellen mooie verhalen op #DML13. En de overeenkomstige factor? En gebeurd veel, het gaat heel snel en testen ,testen, testen. Het web is vluchtig en toch blijft het hangen! #DML14 zal ik aan mij voorbij laten gaan.
En heb ik nog wat take-aways van #DML13? Nou, vooruit;
- 80% van de online video gaat via youtube.
-
Evoked set veranderd tijdens customer journey.
- Er is geen gouden regel voor het verzend moment van emailings
- Het draait meer en meer ook om de ROI van marketing. Digital vergemakkelijkt dit want/en versnelt dit!
- De Westergasfabriek is een leuke locatie, als het mooi is!