Voor mijn werk mag ik met enige regelmaat mooie, interessante en minder mooie en minder interessante semniars en congressen bezoeken.
Zo ben ik afgelopen week bij het Web Analytics Congres 2013 (#WAC13) geweest. In 2012 heb ik het ook bezocht en toen ben ik begeesterd door Avinash Kausnik, een Analytics Goeroe (of zoals hijzelf zegt Analytics Ninja). Helaas heb ik dezelfde begeestering dit jaar niet gehad, maar toch enkele erg interessante zaken meegepakt.
En wat mij vaak overkomt, als ik dan zit te luisteren naar een spreken dan gaan mijn gedachten op de loop en probeer ik verbanden te vinden met mijn eigen dagelijkse praktijk. Mijn aantekeningen vel is dan vaak ook voor de helft gevuld met aantekeningen van de diverse presentaties en de andere helft met “to-d-lijstjes”, “handige ideetjes” en “WVTTK dingetjes”. Maar die hou ik even intern 😉
Jammer van de parallel sessies, want dan mis je natuurlijk altijd wat… en dat kan ik dan niet delen… Wat ik wel deel?!
Mijn 7 punten om mee te nemen;
1. Analytics is het meten richting Bedrijfs doelstellingen. Niet alleen maar rapporten maken over wat er is gebeurd, maar zeker ook analyseren wat en kan gaan gebeuren.
2. Er is een verschil tussen causaal verband en correlatie. En de key bij analytics, vinde causale verbanden.
3. Data is the new oil…. privacy the new green
4. In Nederland zijn er dagelijks zo’n 19.200.000.000 pageviews!
5. Ik ga aan de slag met Google Tag Manager. Eerst maar eens op mijn eigen websites.
6. Bij Analytics Reporting, begrijp je lezers en hun behoeftes!
7. Succesvolle rapprotage? Volg deze weg: Purpose >> Content >> Structure >> Format
En naast alle leuke, interessante verhalen ook nog wat lopen netwerken. Altijd leuk.