A new kid in town! Geen idee waar het heen gaat, maar sinds een week bij de top 100 best bezochte websites in de USA. En in Nederland zie je het meer en meer langskomen, nu nog even bij de MarCom websites, allemaal met de vraag, wat moeten we ermee? Maar eerst, wat is het?
Pinterest heeft iets weg van Twitter, maar in plaats van tekst draait het hier om beeld. Je kunt ook de pagina’s van anderen bekijken en daar weer mooie dingen vanaf halen (dit noem je repinnen). Zie het als een doos vol knipsels die je wilt bewaren, maar dan digitaal. Bij Pinterest moet je je voorstellen dat je een persoonlijke site hebt vol mini prikborden/pinboards. Hierop kun je met één druk op de knop -in je menubalk- je favoriete beelden online bewaren (dit noem je pinnen).
Bekijk deze youtube als je al meer wilt weten.
Is het een mood bord? Of een marketing bord? Geen idee eerlijk gezegd, je kunt er bijv. ook al je producten op zetten. Wat het (voor veel bedrijven) kan zijn / is, een giga traffic booster.
In de infographic (onder de link) wat stats of hoe snel deze site aan het groeien is!
Facts en figures uit Nederland zijn nog niet bekend, er is wel al een pinterest facebook pagina 😉 met 47 likes… Dus dat is het nog niet.
Wat schrijft het NL blogcircuit?
http://www.frankwatching.com/archive/2012/01/12/pinterest-de-nieuwste-online-hype/
http://www.nuzakelijk.nl/e-business/2731798/sociaal-prikbord-pinterest-verwijst-meer-dan-google.html
http://www.emerce.nl/nieuws/sociaal-prikbord-pinterest-steeds-belangrijker-verkeersbron
http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/23948
Om in de gaten te houden in ieder geval.