Met het schaamrood op mijn kaken kijk ik rond in de Albert Heijn. Shit ja, iedereen kijkt, maar het overkomt toch iedereen weleens? Maar waarom moet er zo hard de aandacht op gevestigd worden? Kan het niet iets subtieler? Kijk, daar komt al een medewerker aangelopen… wat een gemene grijns… ah, rust, gelukkig, pfff… volgende kans… rustig, rustig, en nog een, shit, nee, niet weer te snel… fuck! daar gaan we weer… “Lukt het meneer?” , ik stamel maar wat… hoofden draaien zich weer in mijn richting, help?! Sukkel… Looser, maar iedereen overkomt het toch wel eens? Ben ik echt de enige? Is dit eigenlijk alleen zo bij de Albert Heijn? Of overal? Nog drie te gaan… rustig, neem de tijd… 1… 2… 3… oef, gelukt… slechts twee overtredingen. Twee maal alle hoofden in mijn richting… snel, de bon en hopelijk de volgende keer gewoon in een keer alles goed!
Open brief aan de Albert Heijn.
Beste Albert,
Ik gebruik maar even een familiaire aanhef, we kennen elkaar immers goed. Ik kom al jaren bij je over de vloer en gezien het feit dat bij 60% van mijn boodschappen ook de bonuskaart over de scanner vliegt ben ik ook geen onbekende voor jou!
Ik schrijf je naar aanleiding van het volgende. Ik snap best dat jullie liever hebben dat goederen via de voordeur het pand verlaten dan via de achterdeur. Dat is logisch en bedrijfstechnisch ook voordeliger. Maar om nu, terwijl ik ervoor heb betaald mij een gevoel van onbehagen te geven van heb ik jou daar, dat vind ik toch raar. Ik zou het bijna onder klant onvriendelijk willen scharen.
Dus, waarom Albert, waarom moet het flesseninnameautomaat in vredesnaam zo’n tering herrie maken als ik per ongeluk twee flessen iets te snel achter elkaar in de machine duw? Kan dat niet iets subtieler?
Met vriendelijke groet,
Ebo
Ehm, dat is mij echt nog nooit gebeurd. Misschien drink ik minder dan jij?
Tsja, misschien drink jij minder… of ben je iets trager met het flessen inbrengen 😉 Of juist weer sneller, in die zin dat jet vaker minder doet terwijl ik minder vaak meer doe… ofzo…