Skip to content
ebovanderbroek.nl
ebovanderbroek.nl

  • Home
  • Popular Blogs
    • Boek Reviews
    • Summercamp: officehack
    • Sport 2.0
    • Over Fietsen
    • Lifehack
    • Tips ‘n Tricks
    • Development
  • Wie is Ebo
    • Projecten
    • Reizen
  • Contact
ebovanderbroek.nl

16 10 201316 10 2013

Kaizen je website door Continue Verbeteren met A/B testen

Kaizen je website

Continue Verbeteren

Laten we eerlijk zijn! De meeste opgeleverde websites vergaat het net zo als het gros van de afstudeeropdrachten. Er wordt naar gekeken, het wordt beoordeeld en vaak als teveel extra werk in een “dat-komt-wel-een-keer”-bakje gelegd. En in beide gevallen is dat veelal zonde. Zeker in het geval van een website. Vaak een flinke investering en in de huidige digitale wereld is het niet bijhouden van de website en haar content bijna een doodzonde. Bovendien, met moderne CMS pakketten is het eenvoudig om websites continue een stukje beter te maken.

Kaizen Cyclus

Continue verbeteren, of de populaire term Lean, is bij steeds meer ondernemingen een begrip aan het worden. De basis van Lean is Kaizen. Letterlijk vertaalt betekent Kaizen “verbeteren naar goed”. Kaizen is niet innoveren. Kaizen is bestaande processen en acties verbeteren. Alles wat geen waarde toevoegd elimineren. Dit gebeurd in kleine stappen. Deze kleine stappen zijn als een continue cyclus: Plan, Do, Check, Act

Kaizen: Plam Do Check Act

Een mogelijkheid om een website continue te verbeteren is gebruikmaken van A/B testen. Binnen de modernere CMS pakketten zit de optie voor A/B testen vaak ingebouwd. Ook is het mogelijk om met bijvoorbeeld een gratis pakket als Google Analytics A/B testen uit te voeren.

Een goede A/B test doorloopt ook een cyclus. Allereerst moet er een hypothese worden opgesteld. Daarna loopt de test. Vervolgens worden de resultaten gecontroleerd en als laatste wordt er al dan niet een aanpassing gedaan op de website. De Plan, Do, Check, Act cyclus van Kaizen.

Kaizen Website

Het proces van “verbeteren naar goed” is op een website dus goed te ondervangen met A/B testen. Kleine stapjes naar een steeds betere ervaring voor de website bezoeker en conversie (bijdrage van de website aan bedrijfsdoelstellingen). Omdat het kleine stapjes zijn hoeft het niet veel tijd te kosten. Bovendien is het met de meeste CMS pakketten geen grootst karwei om een test op te zetten.

Dus begin vandaag nog met uw Kaizen Website! Plan elke maand één middag in uw agenda en doorloop de cyclus. Aan het einde van een jaar heeft u 12 kleine verbeteringen aan uw website doorgevoerd. Kleine stapjes naar een nog betere website.

En delen maar!

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
  • Click to share on Pocket (Opens in new window)
  • Click to email a link to a friend (Opens in new window)
  • Click to print (Opens in new window)
  • More
  • Click to share on Tumblr (Opens in new window)
  • Click to share on Telegram (Opens in new window)

Gerelateerde berichten:

Twitter Cards 15 keer marketing in Jip en Janneke taal Google Image Search en Google Analytics
Marketing marketingonline marketeerslimmer werkensummerschoolwork

Post navigation

Previous post
Next post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kies je taal

Recente Blogs

  • Met de ogen dicht
  • White man CAN jump
  • Logeer hond
  • You did it twice?
  • Kleurendoof

Archief

Laatste Strava Activiteit

RSS feed

RSS feed

©2023 ebovanderbroek.nl | WordPress Theme by SuperbThemes